Vyhľadávače

Žiadne komentáre

Z hľadiska organické návštevnosti a SEO patrí medzi najvýznamnejšie vyhľadávače pre Slovensko:

Google – celosvetovo silný vyhľadávač. Veľký význam v Českej republike a na slovenské.
Zoznam – český vyhľadávač. Veľký význam v na Slovensku.
Ďalšie vyhľadávače, ktoré sú menej významné pre SEO v Česku sú českej menšie vyhľadávače, svetové vyhľadávače Bing a Yahoo.
Veľký signifikantne v rámci uloženého obsahu majú vyhľadávače na YouTube a Facebooku.

Avšak je dôležité myslieť na to, že obsah webu má byť tvorený pre užívateľov, nie pre vyhľadávače.

Faktory, ktoré majú vplyv na SEO
Správe a regulárne realizované SEO má jasný postup. Experti mnohokrát nechcú podrobne zverejňovať svoje know-how. Mám to podobne. 🙂
Všeobecne môžeme SEO rozdeliť na 3 skupiny:

Technický stav webu či e-shopu – on-page faktory (teda na optimalizovanom webe)
Práca s obsahom a kľúčovými slovami na webe – on-page faktory (teda na optimalizovanom webe)
Externé sila – off-page faktory (teda mimo optimalizovaný web, najmä inde na internete)
V rámci SEO služieb možno vylepšiť všetky 3 skupiny. Často je k tomu potrebné spolupráca ďalších osôb (vývojári, copywriteri, správcovi produktov). Užitočnými nástrojmi sú Google Search Console a Google Analytics.

Čo sú to organické alebo prirodzené alebo neplatené výsledky vyhľadávania?
Organické alebo tiež prirodzené alebo tiež neplatené výsledky vyhľadávania sa nachádza medzi výsledky vyhľadávania vo vyhľadávači (zvyčajne Zoznam alebo Google) po zadaní kľúčového slova. Výsledky vyhľadávania sa delia na:

Organické – výsledky vyhľadávania, ktoré umiestnil vyhľadávač, pretože ich považoval za relevantný na daný dotaz. Neplatí sa za ne, preto sa im hovorí aj neplatené alebo prirodzené. SEO, ktoré opisujem na tejto stránke, pomáha získať lepšie pozície v organických výsledkoch vyhľadávania.
Platené – výsledky vyhľadávania, ktoré umiestnil reklamný systém. Do platených výsledkov vyhľadávania sa dá dostať vďaka PPC reklame vo vyhľadávaní vďaka reklamným systémom Sklik pre Zoznam a Google Ads pre Google.
Alternatíva k SEO
SEO pomáha dostať web do organických výsledkov vyhľadávania. Spolu s nimi existujú platené výsledky vyhľadávania, kam sa dá dostať cez PPC reklamu vo vyhľadávaní.

Porovnanie SEO (modro) a PPC (zelene):
SEO a PPC


PPC vo vyhľadávaní SEO
Rýchlosť spustenie, vypnutie Reklamu možno ľahko zapnúť a vypnúť podľa potreby. Možno nastaviť intenzitu reklamy podľa času a dní. Účinky sa prejavujú dlhodobo. Prvé výsledky sú poznať za 3 – 6 mesiacov.
Dlhodobý účinok Zobrazuje sa tak dlho, ako dlho inzerent platí za kliknutia. Potom sa reklamy zastaví. Účinky SEO sú dlhodobé. Pri správnej realizácii SEO nejaký čas trvá než web obsadí popredné miesta, ale potom sa tam tiež drží (ak sa na SEO pracuje dlhodobo).
Platba za kliknutie Platí za každé kliknutie na web. Kliknutie na web je zadarmo.
Celkové náklady Platí sa za kliknutia (media náklady) a za správu PPC (agentúrne náklady). Platí sa realizáciu SEO (agentúrne náklady).

SEO optimalizácia
Pojem SEO optimalizácia nedáva zmysel, pretože samotná skratka SEO prenesene znamená optimalizácia pre vyhľadávače, takže by sa jednalo o optimalizáciu optimalizácie a to nie je príliš logické. Radšej používajte označenie len SEO alebo optimalizácia pre vyhľadávače.

 

zdroj:https://www.pacinek.cz/seo/#vyhledavace , preklad webrok.sk

Pozrite si články

Zobraziť všetky články