SEO tipy pre WordPress

  • 21. januára 2021
  • SEO
Žiadne komentáre

WordPress je veľmi obľúbený redakčný systém pre svoje jednoduché ovládanie a jednoduchú implementáciu. Sám WordPress (ďalej už len ako WP) používam, a tak viem, že má pre SEO svoje špecifiká. Spísal som teda nižšie niekoľko tipov, ktoré vám s tou základnou optimalizáciou pomôžu, a ktoré zvládnete rýchlo a zadarmo aplikovať svojpomocne.

1 – URL
Upravujte URL stránok a príspevkov do požadovaných tvarov. Vo WP je táto možnosť veľmi jednoducho dostupná, tak ju využite. URL adresa tak bude dôveryhodnejšie aj zrozumiteľnejšie ako pre užívateľa, tak pre vyhľadávače.

V pravom menu v ponuke Nastavenia si môžete pod položkou Trvalé odkazy nastaviť predvolený všeobecnú štruktúru URL adries. Odporúčam do URL premietnuť názov príspevku, tzn. Nevyberať možnosti “Základný” ani “Číselné” a ak vyberiete “Vlastné štruktúra”, vždy zaradiť značku “% postname%”, ktorá generuje názov príspevku

Keď potom vytvoríte stránku alebo príspevok a nazvete ho, potom sa URL, ktorú nájdete hneď pod názvom, automaticky prispôsobí. Niekedy to stačí a nie je nutné ju upravovať, ale niekedy je názov moc dlhý, skomolený, alebo podobný názov existuje a je žiaduce ho upraviť

2 – Plugin – All in one SEO pack
WP nie je dostatočne vybavený na základnú optimalizáciu, ale práve od toho má možnosť inštalácie rôznych pluginov. SEO plugin je teda správna voľba, ak chcete a potrebujete optimalizovať.

SEO pluginov je celý rad, najčastejšie skloňované a povedzme teda tie fakt dobré, sú asi 3. Ja osobne mám na svojich weboch skúsenosť len s pluginom All in one SEO pack, ktorý mi bohato stačí. Tu zastávam názor “Keď to funguje, prečo to meniť?” ☺

All in one SEO pack má aj v neplatenej verzii dostupné základné funkcie, o ktorých si povieme v ďalších bodoch.

Ďalšie SEO pluginy sú napríklad SEO Ultimate a veľmi rozšírený Yoast SEO.

3 – Title a Description
Title a Description, čiže Titulok a Popis, sú 2 dôležité on-page elementy. Obaja sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania a rozhodujú o tom, či sa k vám používateľ preklikne, alebo nie. Vypĺňajte je, používajte kľúčové slová a atraktívne texty relevantné k vášmu obsahu.

Odporúčam vyplňovať tieto 2 položky hneď potom, čo vytvoríte obsah stránky. Pre homepage si ich nastavíte v hlavnom nastavení pluginu, v sekcii “Nastavenie domovskej stránky”. Nižšie potom v sekcii “Nastavenie názvov” môžete nastaviť predvolené tvorbu titulkov pre rôzny druh obsahu (stránky, rubriky, príspevky, …). Pri tvorbe stránky alebo príspevku nájdete položky Title a Description k vyplneniu v spodnej časti administrácie. Ako môžete vidieť na screenshote, plugin vám zobrazí aj náhľad výsledku vyhľadávania.

4 – Robots
V menu pluginu pod položkou “Správca funkcií” si aktivujte funkcie “Mapy stránok XML” a “Robots.txt”. Tým sa vám tieto funkcie dostanú do menu, ako ďalšie položky. Keď potom kliknete na položku “Robots.txt.”, Budete tu môcť upravovať svoj súbor robots.txt podľa potreby. Ako nastaviť súbor robots.txt si môžete prečítať napríklad v nápovede nástroja Google Search Console.

5 – Sitemap
V menu pribudla tiež položka “Mapa stránok XML”. Tá slúži pre riadenie súboru sitemap.xml. Pri každej nastaviteľné položky je otáznik, na ktorý keď kliknete, zobrazí sa vám malá nápoveda. Môžete si nastaviť, čo v súbore bude a čo nie, či bude sitemap zhustená, alebo klasická pod.

Odporúčam určite zaškrtnúť tieto dve polia (viď obrázok nižšie), aby na súbor sitemap odkazoval súbor robots, a aby sa vám mapa stránok generovala vždy automaticky, keď vytvoríte nový obsah.

6 – Google Analytics
Založte si účet v Google Analytics, aby ste začali merať svoj web. Ak ste v používaní nástroja začiatočníci, odporúčam začať článkom Sprievodca Google Analytics pre začiatočníkov na mojom blogu MujSvetMarketingu.cz.

V prípade, že nepoužívate nástroj Google Tag Manager a budete teda merací kód implementovať “priamo”, pomôže vám vo WP opäť plugin. Vo všeobecnom nastavení pluginu nájdite sekciu “Google nastavenie” a položku “Google Analytics ID” vyplňte svojim ID podľa vzoru. Nezabudnite zmeny uložiť a týmto máte merací kód nasadený a začínate merať aktivity na svojom webe.

7 – Search Console
Založte si účet aj v tomto nástroji, Google Search Console. Poskytne vám užitočný prehľad toho, ako váš web vidí Google, z akých kľúčových slov sa k vám ľudí z vyhľadávania dostávajú, čo Googlu na vašom webe vadí atď.

Pokiaľ nepoužijete inú metódu overenia a zvolíte overenie pomocou meta značky, potom je implementácia prakticky totožná ako u Google Analytics. O sekcii vyššie nad “Google nastavenie” je sekcia “Overenie webmastera”. Prvá položka je práve GSC, kam vložíte verifikačné kód, ktorý vám vygeneruje nástroj.

zdroj:internet, seo wordpress.cz a preklad Odin

    Pozrite si články

    Zobraziť všetky články