Podnikáte a ešte nie ste online? Toto je 5 zásad, ako riešiť internetový marketing
- 12. júla 2022
- Sponzorované
V súčasnej dobe si väčšina z nás ani nevie predstaviť podnikať bez reklamnej podpory v online priestore. Ak však predsa len patríte do druhej kategórie a o internetovom marketingu ešte len uvažujete, tu je niekoľko dobrých informácii na začiatok.
1. Webstránka a aj eshop, ak treba
Predstaviť si moderné podnikanie v roku 2022 bez webstránky je už takmer nemožné. Jej účelom je informovanie o vašej spoločnosti, o jej zameraní, kontaktoch, ale predovšetkým o výrobkoch alebo službách, ktoré zákazníkom ponúkate.
Niekomu môže stačiť jednoduchá webstránka, ktorá obsahuje základné údaje. Takýto web si dokážete pripraviť aj sám. Stačí zakúpiť jednu z mnohých univerzálnych šablón, do ktorých si vložíte váš obsah. Ak ale potrebujete profi stránku, obráťte sa na odborníkov, programátorov. Takáto stránka obsahuje viac údajov a pripravuje sa na mieru zákazníka.
Výborným obchodným nástrojom je eshop. Oproti kamennému obchodu má niekoľko výhod: je otvorený non stop, nepotrebujete v ňom zamestnancov, nakúpi v ňom hocikto a v ponuke môžete mať väčší počet položiek.
2. Označenie v Google mapách
Pre každý biznis je dôležité, aby vás vaši zákazníci bez problémov našli. Ideálnym nástrojom je špeciálne označenie vašej spoločnosti v navigácii, ktoré používajú Google mapy. Je to služba mimo základných ponúkaných služieb.
Dobrou správou ale je, že je bezplatná a môže si ju aktivovať každý. Stačí postupovať podľa jednoduchého Google návodu, celé nastavenie trvá niekoľko minút. Keď označenie nastavíte, Google si vyhradzuje čas na prekontrolovanie správnosti údajov. Ak všetko odsúhlasí a je to v poriadku, na mapách bude vaša spoločnosť zvýraznená červenou farbou.
Takéto vyhľadávanie vašej spoločnosti je pre druhú stranu jednoduchšie a rýchlejšie. Ďalšou výhodu je, že toto označenie obsahuje nielen presnú adresu firmy, ale aj jej názov. Vďaka tomu si vás môže všimnúť každý, kto hľadá približné miesto vášho podnikania.
3. Facebooková stránka
Sociálna sieť Facebook je známa po celom svete a tak je ideálnym nástrojom na zveľaďovanie vašich podnikateľských aktivít. Platí to predovšetkým vtedy, ak podnikáte aj mimo Slovenska, keďže Facebook nepozná žiadne bežné hranice.
Medzi najväčšie plusy radíme to, že jej prostredníctvom dokážete veľmi presne nastaviť, aký typ klientov chcete osloviť. Akú vekovú štruktúru, pohlavie či možných zákazníkov presne podľa ich preferencií. Vaše financie vynaložené na reklamu tak dokážu zasiahnuť omnoho vyšší počet ľudí, ktorí by mohli mať záujem o vaše výrobky, ako v prípade bežnej reklamy.
Facebook v súčasnosti ponúka veľké množstvo rôznych foriem prezentácie. Funguje na báze súkromných profilov, ale má vytvorené aj výborné podmienky na firemné stránky, ktoré fungujú na komerčnej báze non-stop.
4. Profil na Instagrame
Medzi novšie a modernejšie sociálne siete patrí Instagram. Jeho princíp spočíva v zdieľaní fotografií, krátkych videí alebo stručných informácií. Je obľúbený predovšetkým u mladšej generácie, ktorá využíva sociálne siete priamo v smartfóne.
Propagáciu si môžete robiť buď prostredníctvom „príbehov“, ktoré majú 24-hodinovú životnosť, alebo cez jednotlivé posty, ktoré na vašej stránke zostávajú pre ostatných prístupné stále. Obľúbenou formou reklamy je propagácia výrobkov prostredníctvom známej osoby, tzv. influencera, ktorý nahrá krátke video, v ktorom pochváli váš produkt.
Takéto video však nemá podobu bežnej reklamy, skôr vyzerá tak, ako keby ide o zachytenie bežného života či rozhovoru. Všetky takéto formy reklamy sú samozrejme spoplatnené a všeobecne platí, že čím známejšia osoba, tým viac si za prezentáciu zapýta.
5. Regionálne online portály
Veľmi dobrou pomôckou na online propagáciu vašej spoločnosti alebo výrobku je jej umiestnenie v regionálnych online portáloch. Je to v podstate databáza firiem a spoločností z jedného regiónu, mesta, kraja či inak určeného geografického územia.
Na týchto stránkach sú firmy usporiadané podľa máp alebo podľa zamerania. Ak klient hľadá napríklad slovné spojenie „reštaurácia Zvolen,“ tak takýto portál mu ponúkne všetky reštaurácie v danom regióne, ktoré sú v ňom evidované. Forma prezentácie môže byť rozmanitá, slovná aj formou obsažnejšieho profilu s informáciami a fotografiami.
Rozdiel je takmer vždy vo financiách. Jednoduchá prezentácia býva zvyčajne zadarmo, ak však chcete mať prezentáciu, v ktorej bude o vašej spoločnosti viac informácií, fotografií, tu už musíte rátať s finančnou investíciou.
Pozrite si články
Zobraziť všetky článkyNajnovšie články
- Čo je cieľová skupina 4. novembra 2024
- Čistenie fasád domov má aj hlbší význam než len krajší vzhľad budovy 12. septembra 2024
- Čo ovplyvňuje chuť vašej elektronickej cigarety? Ako si vybrať ten správny liquid 22. augusta 2024
- Oživujeme tradície: Drevené výrobky pre dnešnú dobu 31. júla 2024
- Zatepľovanie: Kľúč k úspore energie a komfortu vo vašom dome 31. júla 2024