Analýza kľúčových slov

  • 7. januára 2023
  • SEO
Žiadne komentáre

Rastlina
Analýza kľúčových slov znamená určenie najziskovejších slov a fráz, na ktoré sa bude web optimalizovať. Je dôležité určiť správne frázy hneď na začiatku pred optimalizáciou. Pokiaľ je web optimalizovaný na zlé kľúčové slová, je to ako keby strom vyrastal na neúrodnej pôde. A je len na nás, kam ho zasadíme.

Pozn.: radšej tu používam termín kľúčová fráza ako kľúčové slovo, pretože sa obvykle snažíme optimalizovať na konkrétnu frázu, napr. na „tvorba webových stránok“, nie na pár neusporiadaných kľúčových slov napr. „tvorba“, „stránok“, „web“ .

Aké frázy potrebujeme nájsť?
Ideálna kľúčová fráza by mala byť:

veľmi vyhľadávaná,
vysoko relevantné,
a málo konkurenčné.
V praxi nie je možné tieto 3 požiadavky splniť všetky, preto volíme kompromis. Cieľ stránok a rozpočet na SEO o druhu kompromisu rozhodnú. Vysoký rozpočet umožňuje cieliť na vyhľadávané, ale konkurečné frázy. S malým rozpočtom treba voliť málo konkurenčné frázy a pokryť síce malý odbor, ale s väčšou istotou. Tak ako tak je potrebné voliť relevantné frázy, ktoré sa týkajú obsahu stránok.

Ako zistiť relevanciu?
Ak sa vykonáva optimalizácia už existujúcich stránok pre vyhľadávače, je možné presne identifikovať relevantnosť fráz. Ako? Pozrieme sa do štatistík návštevnosti a hľadáme frázy s najvyšším konverzným pomerom, cez ktoré sa dostali používatelia na naše stránky.

Konverzný pomer je pravdepodobnosť, že sa z návštevníka stránok stane zákazník. Presnejšie povedané, spočíta sa ako počet návštevníkov, ktorí urobia nejakú akciu (tzv. konverziu) ku všetkým návštevníkom stránok. Akciou môže byť objednávka v eshope, zaslanie kontaktného formulára a pod. Pre predstavu, konverzný pomer v e-shopoch sa obvykle pohybuje okolo 2 %.

 

zdroj:https://www.chciwww.cz/

Pozrite si články

Zobraziť všetky články