SEO nie je uzavretá disciplína online marketingu, ktorá sa zaoberá len optimalizáciou textov a titulkov. Ovplyvňuje ju tiež mnoho vonkajších faktorov. Preto je dôležité o nich vedieť a vedieť ich využiť vo svoj prospech. V marketingovej agentúre eVisions sa na optimalizáciu pre vyhľadávače špecializujeme, prinášame vám preto opis základných externých vplyvov pôsobiacich na SEO a tipy, ako ich využiť pre posilnenie a webu a navýšenie organické návštevnosti.
Veľkosť organické návštevnosti webu v porovnaní s konkurenciou a jej rast nie je len cieľom, ale aj zaujímavým indikátorom toho, ako sa tomuto webu darí marketingovo a poťažmo obchodne, ako je projekt veľký, či sa do neho investuje a rastie, alebo naopak. Hneď vysvetlím prečo.
Aby algoritmus RankBrain vyhodnotil web ako silný, musí byť v danej tematickej oblasti autoritatívne. Musí byť medzi užívateľmi populárne, musia sa na neho vracať, tráviť na ňom čas, sami od seba ho vyhľadávať. A aby sme to u webu dosiahli a dostali sa o krok ďalej pred konkurenciu, budeme vedome a cielene využívať spravidla skôr len vedľajšie efekty ostatných marketingových disciplín.
Nebudem sa v tomto článku preto venovať klasickým cestám a technikám optimalizácia pre vyhľadávače, úplne vynechám aj linkbuilding, hoci je u neho veľa zaujímavých spôsobov, ako kreatívne zadarmo aj za peniaze vytvárať odkazové portfólio. Vieme tiež, že signály zo sociálnych sietí nie sú priamym hodnotiacim faktorom, ale zároveň existuje korelácia medzi úspešnosťou webu na sociálnych médiách a v šerpa. Rozhodol som sa však ani túto tému nezaradiť, pretože už o ňom bolo napísané veľa a necítim v ňom momentálne ďalší nevyužitý potenciál a prínos.
Zameriam sa preto iba na veľmi netradičné, ale pre budúcnosť stále viac významné “optimalizačné techniky”.
Má PPC pozitívny vplyv na SEO?
Keď som bol minulý rok na školenie AdWords v Googli, niekto sa spýtal, či má reklama v AdWords pozitívny vplyv na SEO. Tá predstava anketára vychádzala z úvahy, že dávame Googlu peniaze a ukazujeme mu svoj web, preto o nás bude lepšie vedieť aj vo vyhľadávaní.
Vtedy som sa pousmial, pretože som sa s týmto mýtom stretával relatívne často, vnímal som AdWords a SEO ako dve relatívne oddelené disciplíny, spojené len večnými obavami o kanibalizácie organickej návštevnosti platenými reklamami vo vyhľadávaní a smútkom z toho, že reklamy čoraz viac vytláčajú organickej výsledky.
Pozrite si články
Zobraziť všetky článkyNajnovšie články
- Čo je cieľová skupina 4. novembra 2024
- Čistenie fasád domov má aj hlbší význam než len krajší vzhľad budovy 12. septembra 2024
- Čo ovplyvňuje chuť vašej elektronickej cigarety? Ako si vybrať ten správny liquid 22. augusta 2024
- Oživujeme tradície: Drevené výrobky pre dnešnú dobu 31. júla 2024
- Zatepľovanie: Kľúč k úspore energie a komfortu vo vašom dome 31. júla 2024