Chcete na svojom webe čo najviac očí – či už je vaším cieľom baviť a informovať čitateľa, propagovať vašu prácu, predávať vaše produkty a služby alebo poskytovať najlepšie webhosting na svete. Jednoducho povedané, čím viac návštevníkov získate, tým ľahšie bude vybudovať publikum, na ktoré sa môžete spoľahnúť.
Ale kde začať?
Existuje mnoho spôsobov, ako zvýšiť návštevnosť vašich stránok, ale optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) je jedným z najúčinnejších. SEO je kolekcia stratégií a techník zameraných na to, aby pomohla vašim stránkam dosiahnuť lepšie výsledky vo výsledkoch vyhľadávačov. To zvyšuje viditeľnosť vášho webu a môže mu pomôcť skutočne vzlietnuť. A čo viac, existuje veľa jednoduchých spôsobov, ako vylepšiť SEO vášho webu WordPress, aj keď ste úplne začiatočník. V tomto príspevku preskúmame 11 techník, ktoré môžete začať používať hneď!
Úvod do SEO (a prečo na tom záleží)
Premýšľajte o tom. Keď sa posadíte, aby ste našli niečo na internete, musíte sa obrátiť na jedno miesto: vyhľadávač. To znamená, že ak chcete upozorniť na svoj web, musíte zaistiť, aby sa objavil vo vyhľadávaní na Googli a podobných stránkach. A čo je najdôležitejšie, budete chcieť, aby sa váš web zobrazoval čo najbližšie k hornej časti zoznamu. Najlepší spôsob, ako to dosiahnuť, je pomocou SEO. Existuje mnoho výhod pre optimalizácia webových stránok pre vyhľadávače, ku ktorým patrí:
• Web, ktorý sa na stránkach s výsledkami vyhľadávača (SERP) radí vysoko, má väčšiu viditeľnosť a najlepšiu šancu pri zvýšenom prevádzky.
• Vysoko hodnotená stránka sa javí dôveryhodnejšie.
• Návštevníkom predstavíte užitočnejšie a relevantnejšie informácie, pretože SEO má tendenciu sa zameriavať na produkciu kvalitného obsahu.
Ak ste úplne nováčik SEO, nepanikárte. Vytvorením webu WordPress ste už urobili veľký krok, pretože platforma je dobre optimalizovaná pre vyhľadávače. Navyše existuje veľa jednoduchých a pre začiatočníkov ústretových spôsobov, ako dať vášmu webu WordPress tlak aby ste sa dostali na vrchol rebríčka. Pozrime sa teraz na tieto metódy.
1. Opatrne vyberte poskytovateľa hostingu
Výber poskytovateľa hostingu je pre SEO zásadný. Pretože Google pri hodnotení stránok berie do úvahy rýchlosť, dobrý hostiteľ vám môže pomôcť priviesť vás na vrchol SERP. Váš hostiteľ tiež ovplyvňuje množstvo prestojov na vašom webe a fyzickú vzdialenosť medzi servermi a návštevníkmi – čo sú faktory hodnotenia. V neposlednom rade, pretože Google dáva HTTPS webom malú podporu, budete to tiež chcieť. Ak ste svoj web ešte nevytvorili, budete si musieť vybrať hostiteľa, ktorý je spoľahlivý a má povesť s vynikajúcim výkonom. Dokonca aj pre existujúce web môžete zvážiť zmenu hostiteľa, ak váš súčasný poskytovateľ tieto kritériá nespĺňa.
2. Vyberte tému optimalizované pre vyhľadávače
Vaša téma je jednou z najdôležitejších možností, ktorú pre svoj web WordPress urobíte. Dobrý vzhľad a rozvrhnutie vášho webu, môže poskytnúť nové funkcie, ale tiež to hrá dôležitú úlohu pre SEO. Napríklad vaše tému môže ovplyvniť rýchlosť vášho webu. Záleží na tom, ako bola téma vyvinuté, pretože čistý kód dáva vášmu webu najlepšiu šancu v SERP. Preto pri výbere motívu zvoľte taký motív, ktorý bol vytvorený s ohľadom na SEO. Tieto témy sú často označovaná ako “SEO-friendly”. Možno budete tiež chcieť hľadať tému, ktorá ponúka funkcie špeciálne určené na zlepšenie SEO, ako sú nové možnosti značiek nadpisov.
3. Použite vyhradený modul plug-in SEO
Ak ste v programe WordPress nováčikom, možno ešte nebudete poznať pluginy. To sú malé časti doplnkového softvéru, ktoré môžete nainštalovať a ktoré pridávajú nové funkcie na váš web. K dispozícii je plugin, ktorý vášmu webu pomôže robiť čokoľvek – vrátane vyššej úrovne vo vyhľadávačoch. V skutočnosti existuje mnoho pluginov navrhnutých špeciálne pre zlepšenie SEO vašich stránok. Tieto pluginy môžu poskytovať malé, cielené funkcie, ako je napríklad vytvorenie súboru Sitemap. Ak chcete dosiahnuť ešte lepšie výsledky, môžete sa tiež rozhodnúť pre komplexné SEO plugin, napríklad Yoast SEO, ktorý pridá na váš web celý rad funkcií zameraných na optimalizáciu.
4. Zmeňte štruktúru ‘Permalink’
Trvalé odkazy sú trvalej adresy URL, ktoré odkazujú na jednotlivé príspevky, stránky a ďalší obsah vášho webu. Sú to, čo ľudia budú používať na odkazovanie na váš web. Jasné a popisné odkazy, ktoré popisujú ich obsah, sú pre vyhľadávače ľahšie k pochopeniu. Niekoľko ich je založené na číslach (ako sú možnosti Plain a Numeric), čo nie je ideálne, pretože vyhľadávacím nástrojom sprostredkovávajú málo užitočných informácií. Namiesto toho sa vám najlepšie hodí štruktúra Post Name, pretože jasne komunikuje, o čom je prepojený obsah. Štruktúru Permalink (alebo si môžete vytvoriť vlastné) môžete ľahko zmeniť tak, že navštívite zadná časť svojho webu a prejdete na Nastavenia> Permalink.
5. Vytvorte súbor Sitemap
Súbor Sitemap je zoznam všetkých stránok a ďalšieho obsahu na vašom webe, obvykle usporiadaných do hierarchie. Poskytuje rýchly spôsob, ako zistiť, ako je váš web rozložený a obsah. Kým tieto súbory Sitemap boli kedysi navrhnuté tak, aby užívateľom uľahčovali navigáciu na webových stránkach, ich primárnym účelom je teraz oznamovať informácie robotom vyhľadávacích strojov (známym tiež ako preliezacie moduly). Hoci pridanie súboru Sitemap na váš web priamo nezvýši hodnotenie vyhľadávačov, je to stále cenný nástroj SEO.
Umožňuje prolézacím modulom zobraziť všetky stránky na vašom webe a porozumieť ich vzájomnému vzťahu. To uľahčuje vyhľadávacím strojom indexovať váš web a prezentovať relevantný obsah vo výsledkoch užívateľov. Pridanie súboru Sitemap do WordPress je jednoduché – môžete tak urobiť pomocou cieleného pluginu, ako sú súbory Google XML Sitemaps, alebo pomocou komplexného nástroja SEO.
6. V celom obsahu používajte značky nadpisov
Hoci súbor Sitemap je užitočný pre pomoc prohledávačům vyhľadávacích strojov zistiť, ako je vaša stránka organizovaná, nepomôže im pochopiť individuálne obsah. K tomu budete musieť použiť značky nadpisov. Toto sú možnosti formátovania, ktoré môžete použiť na nadpisy oddielov na stránkach a príspevkoch. Pomocou týchto nadpisov na štruktúrovanie obsahu získate dve veci. Poskytuje vizuálny výhodu tým, že rozdeľuje text a uľahčuje jeho čítanie. Prehľadávače tiež venujú veľkú pozornosť nadpisom a používajú ich k pochopeniu toho, ako je váš obsah organizovaný a o čom to je. Pri vytváraní príspevkov a stránok preto nezabudnite často a dôsledne používať možnosti nadpisov WordPress.
7. Vytvorte si obsah okolo kľúčových slov
Je pravdepodobné, že ste sa s konceptom kľúčových slov stretli už skôr. Sú krátke frázy, ktoré opisujú tému vášho obsahu. Môžete napríklad vybrať kľúčové slovo “jednoduché recepty” pre Blogový príspevok, ktorý zdieľa jednoduché možnosti receptov pre začiatočníkov. Týmto predpovedáte, že mnoho ľudí pri hľadaní tohto typu príspevku uvedie frázu do vyhľadávača. Výber kľúčového slova pre každý príspevok alebo stránku a jeho použitia na rôznych miestach – ako je názov, nadpisy a samotný obsah – je bežný spôsob, ako oznámiť svoju tému prohledávačům vyhľadávacích strojov a zvýšiť šance na zobrazenie obsahu na relevantných miestach.
8. Na svojich stránkach používajte responzívne dizajn
Viac ľudí ako inokedy používa na prehliadanie internetu mobilné zariadenia. To znamená, že váš web musí vyzerať a fungovať rovnako dobre na akomkoľvek zariadení, ktoré návštevník práve používa. Môžete to zaistiť sledovaním stratégie responzivního dizajnu – inými slovami, navrhovaním webu tak, aby reagoval a prispôsobil sa zariadenie každého užívateľa. Responzívne dizajn je tak dôležitý, že ho Google používa ako hodnotiaci faktor. Ak váš web reaguje, jeho šance na to, že sa objaví na SERP je vysoká.
9. Optimalizujte svoje obrázky
Obrázky sú dôležité pre takmer akýkoľvek web. Poskytujú vizuálnu príťažlivosť a kontext, navyše pomáhajú rozbiť text a urobiť ho čitateľnejším. Ako ste asi uhádli, môžu mať tiež vplyv na vaše SEO. Jednak kvalita a veľkosť obrázkov môže ovplyvniť rýchlosť načítania vašich stránok, čo je faktor hodnotenie. Pri pokuse o indexovanie a porozumenie vášmu webu sa prehľadávače tiež pozrú na určité informácie pripojené k obrázkom – napríklad názvy súborov a “alt text”. Najprv nezabudnite optimalizovať obrázky a ďalšie médiá, aby mali malý vplyv na výkon vášho webu
10. Píšte dlhý obsah, ak je to možné
Keď sa algoritmy spoločnosti Google rozhodujú o hodnotenie obsahu, venujú zvláštnu pozornosť jeho dĺžke. To neznamená, že kratšie obsah nikdy nebude dobre hodnotený. Výhodou je však dlhšia obsah, pretože vyhľadávače ho považujú za užitočnejšie. Dlhšie obsah je tiež cenný pre čitateľa, môže zvýšiť dôveryhodnosť a povzbudzovať návštevníkov, aby na vašom webe trávili viac času. Pri vytváraní obsahu sa preto pokúste písať čo najviac do hĺbky.
11. Zameranie na kvalitný obsah
Keď Google a ďalšie vyhľadávače vytvárajú zložité algoritmy pre hodnotenie webových stránok, ich cieľom je pomôcť vysoko relevantným a najužitočnejším webom dosiahnuť vysokého skóre. Konkrétne hodnotiace faktory a ich účinky sa v priebehu času mení, ale toto základné téma zostáva konzistentné. Ak chcete, aby vaše SEO úsilie bolo úspešné, musíte sa zamerať skôr na vytváranie kvalitného obsahu než na snahu podvádzať systém.
Posun hore SERP
SEO zahŕňa širokú škálu stratégií a techník, takže to môže byť trochu zastrašujúce. Našťastie sa nemusíte stať odborníkom na SEO, aby ste pomohli vášmu webu získať vyššie hodnotenie v SERP. Ak chcete začať vidieť výsledky, postupujte podľa niekoľkých jednoduchých tipov. Výber WordPress ako platformy je samozrejme perfektným prvým krokom k vytvoreniu dobre optimalizovaného webu. Potom budete musieť vybrať správneho hostiteľa, vybrať vhodný motív a zvážiť vyzdvihnutie jedného alebo viac cielených doplnkov. Implementáciou týchto stratégií (rovnako ako zvyšných návrhov
Pozrite si články
Zobraziť všetky článkyNajnovšie články
- Čo je cieľová skupina 4. novembra 2024
- Čistenie fasád domov má aj hlbší význam než len krajší vzhľad budovy 12. septembra 2024
- Čo ovplyvňuje chuť vašej elektronickej cigarety? Ako si vybrať ten správny liquid 22. augusta 2024
- Oživujeme tradície: Drevené výrobky pre dnešnú dobu 31. júla 2024
- Zatepľovanie: Kľúč k úspore energie a komfortu vo vašom dome 31. júla 2024